中学校1年生による、英語のフォトブログです!
February 10, 2011
Today we had IT class from 1st to 4th period.
First, we finished our Waka (Japanese poem) translating.
Our English teacher checked our work. After that we made a copy of our notes.
Next, we practiced typing. I am not accustomed to typing
without looking at the keyboard. However, we got better than when we started.
Then we started translating our pamphlet which we made in our Japanese class.
It took a lot of time to do it. The teacher helped us.
Therefore we could do it easily. We couldn’t finish but we did our best.
In lunch time we were teacher’s assistant so we had to speak English.
We had Japanese English in the morning so we were very tired.
In the evening, first we had History. We learned about the Edo (Tokugawa) Shogunate.
It was dramatic so I liked it very much – but I only like Sengoku,
Muromachi and Edo periods because these were much dramatic than other periods.
In Japanese class we read a Heike story (平家物語).
We had already learned this in History so it was not so difficult.
In Environment class we talked about the test. Our test range is very wide.
Our textbook is for university students so it’s very difficult.
(See the diagram in the picture)
Tomorrow is a holiday so we were all excited.
今日は、1時間目から4時間目まで、英語でした!
和歌の英訳が終わったら、タイピング練習をして、
最後に、国語の時間に作ったパンフレットの翻訳!
先生も手伝ってくれて、わたしたちも一生懸命やりました☆
わたしたちは日直(ティーチャーズ・アシスタント)なので、ランチも英語。
午前中は英語ばっかりでちょっとつかれちゃった。
午後は、歴史と国語、環境の授業。
歴史はドラマチックで好きなんだけど、わたしが好きなのは武士の時代。
古典の平家物語は、歴史でも読んだから難しくなかったよ~。
環境はテストについて話したけれど、教科書が難しいの!
(2枚目の写真は環境の教科書から♪)
明日が祝日なので、最後はみんな大喜びでした☆
————————-
本校では、中高一貫教育での英語イマージョン
プログラムを導入しており、国語以外のほとんどの授業を
英語で行っております。「英語をTOOLとして自由に使いこなし、
国際的な視野を持った国際人の育成」を目指しています。
また、7年生より随時、TOEIC,TOEFL,IELTSなどのテストを実施しています。
————————-